2018. február 13., kedd

Csepkkő Gyermekotthon - pilotprogram






Kiállok érted - PILOT

2018 január 8-án lejátszottuk az előadást, a hozzá tartozó feldolgozó foglalkozással. Majd 2018 január 31-én 2 alkalmas hosszú foglakozást tartottunk a gyerekeknek. Ezzel párhuzamosan a NUA képviseletében Doncsecs Ildi tartott workshopot a nevelők kis csoportjának.

     Megbeszélés nagy csoportban: Az előadás felelevenítése:
Van a mese és a kerettörténet a vonaton. Mi történt a mesében? Mi zajlott a vonaton? Kik a szereplők? 

     Kis csoportban: Egy állóképben jelenítsünk meg egy jelenetet az előadásból: ami megmaradt benned legjobban, amire emlékszel azóta is. Mutassuk meg egymásnak!
Gondolat-kihangosítás: mire gondol, mit érez az adott szereplő?(beszélgetés a szereplőkről)  

     Alakulhatott-e volna másképp Kitty élete? Hogyan? Ki, mi segíthetett volna neki? Nehéz helyzetben volt: hitt Mariónak végig! ( Miért hitt Mariónak? Hogyan ismerjük fel a hazugságot? Miért hazudunk? Mi gátolja meg, hogy felismerjük, ha valaki hazudik nekünk?) 
    Van egy varázspálcánk, és tekerjük vissza az időt ennek a segítségével! Tekerjük vissza az időt, segítsünk Kittynek!
         Marlenka útja játék (15perc összesen) kiscsoportokban
Hogyan és mit mondjunk, hogy Marlenka-Kitty ne menjel el Vastag Jimmyhez? Érvek gyűjtése négy kis csoportban. Minden csoport gyűjt 4 érvet, van rá 5 perced.

Marlenka- Kitty elindul a terem másik végébe, Jimmyhez, lassan. Az érveket egyenként hallja. Amint meghall egyet, megáll, figyel. Ha hat rá az érv, visszalép egyet. Ha nagyon hat, kettőt. Ha nem hat az érv, nem lép vissza. Utána újraindul. A gyerekek figyelik mi hat és mi nem. Minden érvnek el kell hangoznia.  Egy csoport egyszerre egy érvet mondjon, aztán jön a következő csoport. Beszéljétek meg a kis csoportokban ki fogja az érveket mondani, lehetőleg mindig más. 

Beszéljük meg, mely érvek hatottak leginkább és miért.

1  
-        Levezető játék 5 fős kiscsoportokban:

Beszélgessünk 1-2 percet arról, mi kell ahhoz, hogy egy gyerek boldogan nőjön fel. (szeretet, biztonság, család, étel, lakás, jó nevelők, barátok stb). Válasszunk egy elképzelt helyzetet, amiben egy gyermek az egyik ilyen szükséges dolgot megkapja, és ezt ábrázoljuk egy szoborban. (anya ételt ad neki, a nevelő megsimogatja, egy barát gratulál, megünneplik a szülinapját, bármi egyszerű dolog. ) Utána minden csoport bemutatja a szobrokat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése