Egy hosszú folyamat utolsó eseménye zajlott ma. A 3 és egyben utolsó utazás partnerünkhöz, a Nyírségi otthonhoz.
A „Kiállok érted” egy komplex
színház-pedagógiai program, amiben az ötvözött munkamódszerek elválaszthatatlan
egységet alkotnak a).felkészítő drámafoglalkozás; b).színházi előadás;c.
feldolgozó foglalkozás fórumszínház eszközeivel, beszélgetés.
Az első foglalkozás része a bizalomépítés, ismerkedés a célcsoporttal, a résztvevők felkészítése a programra. Megismerik a fiatalok önmagukhoz és a csoporthoz való viszonyát. A játék biztonságos terep a gyerekeknek, így az előkészítés fontos része a csoportépítés drámajátékokkal, a társulat színészeinek közreműködésével, drámapedagógus vezetésével. A közös gondolkodás fókuszában az önértékelés–döntéshozás illetve a bizalom - érzelmi kiszolgáltatottság – önérdekérvényesítés fogalomköre áll. A színházi előadás egy fiktív történetbe helyez a gyerekek által sokszor ismerősnek tűnő szcenariókat, amikre kívülről, a főszereplővel azonosulva tudnak rátekinteni, ami a saját helyzetükre való reflektív rátekintést segíti. A feldolgozó fórumszínházi foglalkozás tovább erősíti a kritikai gondolkodást azzal, hogy a főszereplőt lecserélve a gyerekek beállhatnak a jelenetekbe, kipróbálhatják saját,vagy társaik által javasolt megküzdési stratégiákat. Ezt hívják fórumozásnak-ez erősíti magát a gyerek közösséget is, növeli az empátiát,a stratégiai gondolkodást.
Az első foglalkozás része a bizalomépítés, ismerkedés a célcsoporttal, a résztvevők felkészítése a programra. Megismerik a fiatalok önmagukhoz és a csoporthoz való viszonyát. A játék biztonságos terep a gyerekeknek, így az előkészítés fontos része a csoportépítés drámajátékokkal, a társulat színészeinek közreműködésével, drámapedagógus vezetésével. A közös gondolkodás fókuszában az önértékelés–döntéshozás illetve a bizalom - érzelmi kiszolgáltatottság – önérdekérvényesítés fogalomköre áll. A színházi előadás egy fiktív történetbe helyez a gyerekek által sokszor ismerősnek tűnő szcenariókat, amikre kívülről, a főszereplővel azonosulva tudnak rátekinteni, ami a saját helyzetükre való reflektív rátekintést segíti. A feldolgozó fórumszínházi foglalkozás tovább erősíti a kritikai gondolkodást azzal, hogy a főszereplőt lecserélve a gyerekek beállhatnak a jelenetekbe, kipróbálhatják saját,vagy társaik által javasolt megküzdési stratégiákat. Ezt hívják fórumozásnak-ez erősíti magát a gyerek közösséget is, növeli az empátiát,a stratégiai gondolkodást.
A 3. alkalom tematikája:
- A
„Kiállok érted” c. előadás feldolgozása fiatalok aktív közreműködésével, a
fórumszínház eszközeivel.
Tudatosítás,
bevonás, megbeszélés, visszajelzés
Konzultáció
a célcsoporttal: Anonim kérdőívek kitöltése.
Szilikon
karszalag osztása (belül segélyhívószám, kívül a Freedom szó,logó).
NUA által működtetett rehabilitációs szolgáltatást nyújtó házról infókat,
telefonszámokat biztosít.
Az elkészült tájékoztató és figyelemfelkeltő animáció közös megtekintése.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése